Sinds de oprichting van onze club hebben we aan veel projecten een bijdrage geleverd.  Projecten die we alleen hebben opgepakt, projecten die we in samenwerking met andere Lionsclubs hebben opgepakt en projecten vanuit het initiatief van anderen waar we een bijdrage aan hebben geleverd.

Als club hebben we sinds de oprichting, naast de andere projecten, verschillende eenmalige projecten uitgevoerd.

• Nieuwe gevelborden: de rode leeuw onthuld
  • Lionsactie tbv naoberhulp 2009
  • Ontmoetingsplek Kaardebol

Ook konden we een aantal keer waardechecques aanbieden. Bijvoorbeeld aan het Praktijkonderwijs en de Librije van de Walburgiskerk in Zutphen.

Ontmoetingsplaats De Kaardebol
In 2006 en 2007 hebben we als club gewerkt om een nieuwe ontmoetingsplek voor de toen nieuwe centrum voor duurzaamheid De Kaardebol te realiseren. We hebben het geld bijeengebracht en de bank zelf gemozaiekt. Op 28 maart 2008 is de ontmoetingsplek onthuld. Het is een cirkelvormige bank, voorzien van mozaïekwerk, aangeboden aan het  door Lionsclub Zutphen-Kattenhaven. Om het geld bijeen te krijgen is geen moeite gespaard: Margaret Ann McDonald en toenmalig lid van Lionsclub Zutphen Kattenhaven, medewerkster van de gemeente, fietste er zelfs helemaal voor naar Santiago de Compostela. Niet voor niets is in een van de mozaïeken de Jacobsschelp afgebeeld, het symbool van de pelgrimstocht naar de Spaanse stad. Wethouder Adriaan van Oosten zei bij de onthulling: "Het is een plek waar je prachtige ontmoetingen kunt beleven. We hebben het al eens besproken: elkaar ontmoeten is goed, maar het zou niet moeten moeten. Gelukkig geldt dat hier niet. Dit is een plek waar niets hoeft." Hij citeerde Kaardebol-beheerder Gea Oosterveld, die het heeft over 'magie van de plek', waarmee zij het hele terrein van De Kaardebol bedoelt. Iedereen kan er nu rustig zitten en de magie tot zich laten komen.

Wintergast
Op 2 maart 2016 organiseerde Lionsclub Zutphen Kattenhaven, samen met Lionsclub Zutphen, de jaarlijkse wintergastavond in Het Koelhuis. Wintergast 2016 was Nicolet Steemers, schrijfster van literaire thrillers. Het batig saldo van de avond was bestemd voor de realisering van Tovertuinen, een activiteit van de Stichting Het Vergeten Kind, waarmee de Lions samenwerken in het kader van 100 jaar Lions.