Op woensdag 25 mei 2016 heeft de veiling Zutphen onder de Hamer plaatsgevonden. Het was een groot succes met een mooie opbrengst. Duizenden typische Zutphense curiosa liggen te verstoffen in archieven, kasten en lades. Tegelijkertijd zijn heel veel mensen op zoek naar authentieke items over Zutphen en de rijke historie van deze stad. Met de veiling ‘Zutphen onder de Hamer’ brengen de Lionsclubs uit Zutphen deze vraag en dit aanbod bij elkaar. Zutphen onder de Hamer is een initiatief van de Lionsclub Zutphen Kattenhaven en de Lionsclub Zutphen. De opbrengst van €2500,- was bestemd voor de stichting Het Vergeten Kind, een organisatie die meer kleur wil brengen in het leven van tienduizenden kinderen die niet meer thuis kunnen opgroeien.